KHASIAT DAN MANFAAT MENGAMALKAN DOA NUR BUWAT / DOA NURUN NUBUWAH


Khasiat yang lain dari Doa Nur Buat :

1.        Untuk bertemu para nabi. Rasulullah bersabda: ”Barang siapa yang ingin bertemu dengan para Nabi, maka bacalah doa Nurun Nubuwwah sebanyak seratus kali, kemudian tidur, Insya- Allah akan mimpi bertemu dengan para Nabi, di samping itu siapa pun yang melihatnya akan menaruh kasih sayang, dan hendaknya tidak terhenti dalam mewiridkan doa Nurun Nubuwwah ini hingga sampai anak cucu.


2.        Untuk perlindungan diri dari serangan sihir. Di riwayatkan, bahawa Rasulullah bersabda setelah sholat Subuh ketika duduk-duduk bersama para sahabat di Masjidil Haram, tiba-tiba datanglah Malaikat Jibrail AS, membawa doa Nurun Nubuwwah, seraya berkata : ”Wahai Rasulullah , aku telah di utus oleh Allah untuk menyampaikan doa ini kepadamu”. Selanjutnya beliau bersabda :”Doa Nurun Nubuwwah ini banyak sekali faedahnya bila di baca dan diamalkan. Dan apabila tidak dapat membaca atau tidak hafal, maka cukuplah ditulis, kemudian tulisan tersebut disimpan dalam rumah, maka Allah akan senantiasa memberikan perlindungan kepada penghuni rumah itu dari sihir / tenung atau penyakit.

3.        Untuk memudahkan tercapainya semua hajat. Barangsiapa yang membaca dan mengamalkan doa Nur Buwat ini secara istiqamah pada setiap selesai sholatsekurang-kurangnya sekali, maka Insya Allah apa pun hajatnya akan segera terlaksana.

4.        Jika ada raja/ratu yang ingin menjadi alim (orang yang banyak ilmu dam mengamalkannya) maka dengan berkat doa ini Insya-Allah akan berhasil.
Demikian juga jika ada pendeta /alim yang ingin menjadi Wali Allah, maka dengan berkat doa ini Insya-Allah akan berhasil.

5.        Agar dimuliakan orang, Rasulullah bersabda , ”Jika kamu ingin dimuliakan oleh orang lain, maka bacalah Doa Nurun Nubuwwah.”

6.        Untuk pengasihan, Bilamana anda ingin mendekati raja / menteri atau orang yang berpangkat atau berkumpul dengan orang banyak maka bacalah doa ini setiap hari sekurang-kurangnya sekali, Insya-Allah semua orang yang anda dekati itu akan menaruh kasih sayang keapdamu.

7.        Untuk melamar wanita / pekerjaan. maka caranya harus berpuasa sehari terlebih dahulu dan pada malam harinya jangan tidur, kemudian bacalah doa ini terus menerus di tempat yang sunyi, Insya-Allah lamaran anda di terima.

8.        Untuk melerai orang yang sedang / saling bertengkar, yaitu bacalah doa ini, Insya-Allah orang yang bertengkar itu akan berhenti dan akhirnya saling memaafkan.

9.        Musuh menjadi takut Bilamana anda pergi berperang (fisabilillah), bacalah doa nur buwat ini, Insya-Allah tidak di kejar musuh, bahkan musuh akan lari tunggang langgang ketika bertemu dengan anda.

10.     Sebagai lantaran / wasilah untuk mempermudah dalam mencari harta dunia. Bilamana anda ingin harta dunia, maka bacalah doa ini pada kunir (kunyit putih / temu) kemudian tanamlah di tanah, Insya-Allah akan jadi emas, tapi jangan berbicara atau beritahu orang lain.


11.     Untuk kuat dalam perjalanan. Bilamana anda ingin kuat berjalan jauh, bacalah doa tersebut pada daun sirih yang bertemu ruasnya, kemudian usapkanlah mulai dari kepala hingga kaki, Insya-Allah anda akan kuat berjalan walau jauh.

12.     Untuk menyelamatkan diri/pekarangan dan sawah atau sejenisnya dari gangguan makhluk halus. Bilamana doa Nurun Nubuwwah ini ditulis pada kertas lalu tulisan tersebut di letakkan pada tanaman, Insya-Allah tanaman tersebut akan selamat dari hama, apabila di letakkan pada tempat-tempat yang menakutkan atau pada tempat-tempat yang ditempati syaitan atau iblis, jin atau hantu dan segala macam jenis makhluk halus, maka dalam waktu singkat mereka akan berpindah tempat dan tidak akan kembali lagi.

13.    Untuk mengobati orang kesurupan/kerasukan. Bilamana ada orang kerasukan hantu, syaitan dan jin, atau gila, maka cara untuk mengobatinya adalah dengan dibacakan doa nurun nubuwah pada minyak misik / za’faron atau minyak asma’ sejenisnya, kemudian usapkan ke badannya.

14.     Untuk mendatangkan Raja Jin. Bilamana anda ingin mendatangkan raja jin, maka bacalah doa ini sebanyak seratus kali dalam keadaan tidak berhadas (suci), baik suci badan dan tempat, kemudian masuk di tempat yang sepi pada malam Jumaat. Insya-Allah anda akan dijumpai oleh si raja jin itu.

15.     Untuk berjumpa dengan Jin. Suatu keajaiban yang luar biasa bilamana ada jin yang ingin menyerupai manusia, maka jadi lah ia manusia lantaran berkah-Nya doa Nurun Nubuwwah ini, begitu pun manusia jika ingin menjumpai jin, maka ia mengamalkan doa tersebut.

16.     Untuk menyembuhkan sagala macam penyakit. Bilamana ada orang sakit, maka bacalah doa ini pada minyak (minyak kelapa / sawit wijen), kemudian usapkan pada tempat yang sakit, Insya-Allah akan lekas sembuh.

17.     Untuk penawar racun / gigitan ular. Bilamana ada orang digigit ular, atau kena sengatan binatang berbisa, atau kena racun dan penyakit lain, maka bacakanlah doa lalu tiupkan / usapkan telapak tangan anda pada tempat yang terkena gigitan atau sengatan itu, Insya’ Allah akan lekas sembuh.

18.     Untuk mengobati sakit mata. Bilamana ada orang sakit mata, maka bacakanlah doa nur buwat ini lalu tiupkan pada mata yang sakit. Insya-Allah akan lekas sembuh.

19.     Sebagai sarana untuk mempermudah dan mempercepat dalam persalinan / melahirkan. Bilamana ada wanita kesulitan dan kesakitan dalan proses, persalinannya maka bacakanlah doa nur buwat ini lalu tiupkan pada pinggangnya atau bacakan doa ini pada segelas air putih kemudian diminumkan padanya, Insya-Allah bayinya akan segera keluar tanpa kesulitan dan kesakitan.

20.     Agar terhindar dari hujan. Bilamana akan turun hujan dalam suatu perjalanan, agar anda tidak kehujanan, maka bacalah doa nur buwat, maka atas izin Allah tidak akan turun hujan/ hujannya akan segera reda.

21.     Untuk menyembuhkan binatang yang sakit / terluka / keracunan. Binatang Jika ada binatang yang cacat/kesakitan/keracunan dengan dibacakannya doa nur buwat ini maka atas izin Allah binatang itu akan segera sembuh.

22.     Untuk menghilangkan serang hama pada tanaman. pasang/letakan tulisan doa nur buwat pada secarik kertas kemudian letakkan tulisan tersebut pada tanaman. Insya-Allah tanaman akan selamat dari segala hama

23.     Untuk merubah rasa air yang asin agar menjadi tawar. Apabila anda dalam bepergian dilautan, namun kesulitan untuk mendapatkan air mnum, maka bacalah doa nur buwat pada air laut, Insya-Allah air laut yang semula rasanya asin akan berubah menjadi tawar.

24.     Apabila doa nur buwat ini dibaca sebagai wiridan setiap harin, Insya-Allah akan selamat dari siksa neraka, selamat dunia akhirat dan terhindar dari godaan syaitan.

25.     Apabila doa nur buwat ini dibaca setiap malam Sabtu, maka ia akan bermimpi yang indah-indah.

26.     Untuk dapat bermimpi tentang hal-hal yang indah dan menyenangkan maka bacalah doa nur buwat ini setiap malam sabtu sebanyak seratus kali, Insya Allah akan tercapai.

27.     Apabila doa nur buwat ini dibaca setiap malam Ahad,maka akan menjadi  Awet Muda.

28.     Apabila doa nur buwat dibaca setiap malam senin maka Allah akam memberinya keselamatan secara mutlak dan diselamatkan dari mala petaka.

29.     Apabila doa nur buwat ini dibaca setiap malam selasa maka Allah akan memberinya kekuatan fisik dan mental serta kebal dari berbagai macam penyakit.

30.     Apabila doa  jur buwat ini dbaca setiap malam rabu, maka Allah akan emmberinya tulang dan gigi yang kuat dan tidak mudah rapuh.

31.     Apabila doa nur buwat ini dibaca setiap malam kamis, maka Allah akan memberinya wajah yang berseri-seri dan banyak yang suka.

32.     Apabila doa nur buat ini dibaca setiap malam Jum’at maka Allah akan memberinya kewibawaan dan dapat menundukkan binatang busa.

33.     Apabila doa  nur Buat ini dibaca sebanyak 50 (lima puluh) kali insya Allah akan terhindar daripada kekufuran, Bid’ah dan dijauhkan dari perkara yang keji.

0 Response to "KHASIAT DAN MANFAAT MENGAMALKAN DOA NUR BUWAT / DOA NURUN NUBUWAH"

Post a Comment