KHUTBAH JUM’AT SINGKAT BAHASA JAWA
MAULUD NABI MUHAMMAD ﷺ
Dalam pendidikan pun sudah seharusnya mengedepankan aspek afektif (sikap dan karakter) dibanding aspek kognitif (kepintaran otak). Maka itu fungsi guru dan orang tua yang paling utama adalah mendidik agar generasi muda menjadik baik. Bukan hanya mengajar untuk menjadikan generasi muda menjadi pintar. Pendidikan karakter dan akhlak generasi muda di era saat ini menjadi sangat dan sangat penting. Hal ini karena tantangan dan godaan zaman di tengah perkembangan teknologi semakin menjadi-jadi.
Akibat perkembangan
teknologi dan informasi saat ini, ancaman terhadap degradasi moral sangat
terlihat di depan mata. Kita lihat bagaimana saat ini akhlak para pemuda sudah
mulai tereduksi akibat gaya hidup digital di zaman modern. Kejadian
tindakan kriminal, asusila, kurangnya kepedulian sosial dan menurunnya rasa
sosial-kemanusiaan yang dilakukan dan dimiliki generasi muda mudah ditemukan
dalam kehidupan sehari-hari. Saat ini kita radakan mereka lebih asik bermain di
dunia maya dengan ponselnya dari pada bersosialisasi di dunia nyata. Kebiasaan
berkomentar di media sosial yang tak melihat dengan siapa ia berbicara, terbawa
dalam kehidupan nyata. Sehingga bisa dirasakan mereka menyamakan antara
berbicara dengan teman dan berbicara dengan orang tua.
Gampangnya berkomunikasi, berinteraksi, dan mencari informasi juga sedikit demi sedikit menjadikan para generasi muda menggampangkan berbagai hal. Ini berdampak kepada sikap malas dan mudah menyerah pada tantangan permasalahan yang dihadapi. Mereka terdidik dengan hasil yang instan tanpa perjuangan berat dan menghilangkan etos perjuangan serta sikap tak kenal menyerah. Maasyiral Muslimin rahimakumullah, Fenomena-fenomena ini patut direnungi oleh kita dan para orang tua pada umumnya. Momentum Maulid Nabi Muhammad saw menjadi saat yang tepat untuk kembali memperkuat penjagaan pada akhlak generasi penerus. Perlu dipantau aktivitas mereka saat memegang handphone agar akhlak bisa benar-benar terjaga.
اَلْحَمْدُ للهِ، اَلْحَمْدُ للهِ الَّذِىْ جَعَلَ
الْاِسْلَامَ طَرِيْقًا سَوِيًّا، وَوَعَدَ لِلْمُتَمَسِّكِيْنَ بِهِ وَيَنْهَوْنَ
الْفَسَادَ مَكَانًا عَلِيًّا
أَشْهَدُ أَنْ لاَ اِلَهَ اِلاَّ
اللهُ وَحْدَهُ لَاشَرِيْكَ لَهُ، شَهَادَةَ مَنْ هُوَ خَيْرٌ مَّقَامًا
وَأَحْسَنُ نَدِيًّا . وَأَشْهَدُ أَنَّ
سَيِّدَنَا حَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ الْمُتَّصِفُ بِالْمَكَارِمِ كِبَارًا
وَصَبِيًّا . اَللَّهُمَّ فَصَلِّ
وَسَلِّمْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ كَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ وَكَانَ رَسُوْلاً
نَبِيًّا، وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ الَّذِيْنَ يُحْسِنُوْنَ إِسْلاَمَهُمْ وَلَمْ
يَفْعَلُوْا شَيْئًا فَرِيًّا
أَمَّا
بَعْدُ، فَيَا أَيُّهَا الْحَاضِرُوْنَ رَحِمَكُمُ اللهُ، اُوْصِيْنِيْ نَفْسِىْ
وَإِيَّاكُمْ بِتَقْوَى اللهِ، فَقَدْ فَازَ الْمُتَّقُوْنَ قَالَ اللهُ
تَعَالَى : يَا اَيُّهَا الَّذِيْنَ آمَنُوْا اتَّقُوْا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ
وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَاَنْتُمْ مُسْلِمُوْنَ
Ma’asyirol muslimin rohimakumulloh.
Wonten
ing kalodhangan puniko mboten bosen-bosene kawulo hangaturaken raos syukur
dhateng Allah ta’ala. Sholawat sarto salam mugiho tansah konjuk dhumateng
jkanjeng rasul Muhamamd ﷺ
muhi-mugi kito sedoyo termasuk
kagolong tiyang-tiyang engkang pinter anggenipun syukur lan angsal syafaatipun
Kanjeng Rasul ﷺ. Lan mboten bosen-bosenipun kawulo paring
kawulo paring wasiat dhumateng pribadi kawulo kiyambak lumeber panjengengan sami
kanthi ngupoyo ningkataken kwalitas iman lan taqwa kito supados kito saget
manggihi kabegjan soho kawilijengan wiwit ndunyo ngantos akherot samangke.
Maasyiral
Muslimin rahimakumullah,
Wiyosipun
Kanjeng Rasul Muhammad ﷺ mbekto misi penting, nun inggih LIUTAMMIMA MAKARIMAL AKHLAK ndandosi
lan nyempurnaaken akhlak menungso. Misi utawi risalah meniko nandaaken bilih akhlak
minongko bagian engkang paling penting ingkang saged mbekto kedamaian lan katenteraman
ing sajroning saben-saben hablum minan nas klawan lingkungan sekitar. Kanjeng Rasulullah
ﷺ paring
dawuh engkang dipun riwayatkan dening Imam Bukhari, Baihaqi, dan Hakim: إِنَّمَا بُعِثْتُ
لأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الأَخَلاقِ Artosipun
: “Saktemene ingsung kautus supoyo nyempurnaake akhlak kang mulyo.”
Akhlak dados bagian
paling utami ingdalem mbangun kapribadhen tiang muslim sahinggo poro ulama’ nyebut
“Al-Adabu fawqal ‘ilmi’. Bilih adab tatakrama, nungkuli duwure ngelmu.
Akhlak
minongko alat ukur bilih tiyang meniko sahe nopo awon kanjeng Rasul ﷺ paring dawuh riwayat
saking Imam Thabrani saking Ibnu Umar:
خَيْرُ النَّاسِ أحْسَنُهُمْ خُلُقًا Engkang artosipun: “Sak apik-apike menungso
hyo iku wong kang becik akhlake”
Lan
wonten ing Wulan maulud puniko kesempatan kagem kito mahos lan mirengaken soho
mraktikkaken tulodho akhlak minulyo saking tarikh Nabawi naliko berjanjenan. Hal
meniko selaras kaliyan Dawuhipun Allah wonten ing Surat Al Ahzab ayat 21
لَقَدْ كَانَ
لَكُمْ فِيْ رَسُوْلِ اللّٰهِ اُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَنْ كَانَ يَرْجُوا اللّٰهَ
وَالْيَوْمَ الْاٰخِرَ وَذَكَرَ اللّٰهَ كَثِيْرًاۗ
Temen ono ing sajrone
(diri)pribadi Kanjeng Rasulul ﷺ bener-bener dadi suri teladan kang becik kanggo
sliramu kabeh, hyoiku teladan marang wong kang ngarep-arep rahmate Allah ﷻ lan tekane dino hari Kiyamat
sarto kang akeh anggone eling marang Allah ﷻ.”
Maasyiral Muslimin rahimakumullah,
Saklintunipun
njagi akhlak, kito ugi saged dadosaken wulan Maulud minongko wulan kagem
ningkataken raos trisno kito dhatneg kanjeng Rasul ﷺ kanthi ngatah-ngatahaken mahos
sholawat sak apik-apik, contonipun kados mahos sholawat ping sewu sak
palungguhan saben dalune klawan suci dzohir bathinupun, ugi saged mawos
sholawat kanthi berjamaah ing mesjid utawi slanggar klawan khidmat lan khusyu’
koyo-koyo kanjeng nabi tumut hadir ing majlis. Insyaallah lumantaran wahosan
sholawat, kito saged ngrahosaken nikmate gesang ngantos dumugining
kiamat. Keranten Syafaat saking Kangjeng Nabi Muhammad ﷺ dados barang engkang sanget
pentingipn kagem kito raih sebab, kito mboten ngertos ngibadah engkang pundi kang
dipun tampi dening Allah ﷻ. Kanjeng Rasul nate dawuh :
عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ أَنَّ رَجُلًا سَأَلَ
النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَتَى السَّاعَةُ يَا رَسُولَ
اللَّهِ قَالَ مَا أَعْدَدْتَ لَهَا قَالَ مَا أَعْدَدْتُ لَهَا مِنْ كَثِيرِ
صَلَاةٍ وَلَا صَوْمٍ وَلَا صَدَقَةٍ وَلَكِنِّي أُحِبُّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ
قَالَ أَنْتَ مَعَ مَنْ أَحْبَبْتَ
Riwayat saking sohabat
Anas, bilih saktemene ono salah sijine wong lanang takon marang kanjeng Nabi ﷺ, kapan tekane dino kiyamat? Kanjeng Nabi balik tekon. Op kang wus siyapake kanggo
ngadhepi dino kiyamat? Wong mahu banjur jawab “kawulo mboten nyipapake nopo-nopo
njeng Rasul, pahitan kulo namung Dhemen marang Alalh lan Rasulipun” lajeng
kanejng Rasul Ngendiko “Sliramu bakale dikumpulake marang wong-wong kang dhemen
marang wong kang siro trisnani”
Mugi-mugi kito saged nerusaken lan mujudaken Misi dakwahipun kanjeng Nabi ﷺ tumrap generasi mudho lan ndadosaken akhlak mulyo minongko dados sendi-sendi peradaban kehidupan manusia ugi angsal syafaatipun lan Ridlonipun Allah ﷻ Amin.
بَارَكَ الله
لِي وَلَكُمْ فِي اْلقُرْآنِ اْلعَظِيْمِ وَنَفَعَنِي وَإِيَّاكُمْ بِمَا فِيْهِ
مِنْ آيَةِ وَذِكْرِ الْحَكِيْمِ. أَقُوْلُ قَوْلِي هَذَا فَأسْتَغْفِرُ اللهَ
العَظِيْمَ إِنَّهُ هُوَ الغَفُوْرُ الرَّحِيْم
Khutbah II
الْحَمْدُ لِلّٰهِ وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ ثُمَّ الْحَمْدُ لِلّٰهِ. أَشْهَدُ أَنْ لَا إلٰهَ إِلَّا اللهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ الَّذِيْ لَا نَبِيَّ بَعْدَهُ. اَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى أَلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإِحْسَانٍ إِلَى يَوْمِ القِيَامَةِ أَمَّا بَعْدُ، فَيَا أَيُّهَا النَّاسُ أُوْصِيْكُمْ وَنَفْسِيْ بِتَقْوَى اللهِ فَقَدْ فَازَ الْمُتَّقُوْنَ. فَقَالَ اللهُ تَعَالَى: إِنَّ اللهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلَى النَّبِيِّ، يٰأَ يُّها الَّذِيْنَ اٰمَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا.
اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدَنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى أَلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ اَللّٰهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِيْنَ وَاْلمُؤْمِنَاتِ وَاْلمُسْلِمِيْنَ وَاْلمُسْلِمَاتِ، اَلْأَحْياءِ مِنْهُمْ وَاْلاَمْوَاتِ. اَللّٰهُمَّ ادْفَعْ عَنَّا اْلبَلَاءَ وَاْلوَبَاءَ والقُرُوْنَ وَالزَّلَازِلَ وَسُوْءَ اْلفِتَنِ وَاْلمِحَنَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ عَنْ بَلَدِنَا إِنْدُونِيْسِيَّا خآصَّةً وَسَائِرِ بُلْدَانِ اْلمُسْلِمِيْنَ عامَّةً يَا رَبَّ اْلعَالَمِيْنَ. اَللّٰهُمَّ أَرِنَا الْحَقَّ حَقًّا وَارْزُقْنَا اتِّبَاعَهُ وَأَرِنَا الْبَاطِلَ بَاطِلًا وَارْزُقْنَا اجْتِنَابَهُ. رَبَّنَا آتِناَ فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ. وَاَلْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعٰلَمِيْنَ
عٍبَادَ اللهِ، إِنَّ اللهَ يَأْمُرُ بِاْلعَدْلِ وَاْلإِحْسَانِ وَإِيْتاءِ ذِي اْلقُرْبىَ وَيَنْهَى عَنِ اْلفَحْشاءِ وَاْلمُنْكَرِ وَاْلبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُوْنَ، وَاذْكُرُوا اللهَ اْلعَظِيْمَ يَذْكُرْكُمْ، وَاشْكُرُوْهُ عَلىَ نِعَمِهِ يَزِدْكُمْ، وَلَذِكْرُ اللهِ أَكْبَرُ
0 Response to "MAULUD SEBAGAI AJANG MENELADANI AKHLAK RASULULLAH ﷺ"
Post a Comment