KHUTBAH
JUM’AT SINGKAT BAHASA JAWA
DEMOKRASI
DALAM ISLAM
أَلْحَمْدُلِلّٰهِ الَّذِى خَلَقَ الْاِنْسَانَ وَعَلَّمَهُ الْبَيَانَ, أرْسَلَ رَسُوْلَهُ بِالْهُدَى وَدِيْنِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى سَاِئِر الْاَدْيَانِ. أَشْهَدُ أَنْ لَا اِلٰهَ اِلَّا اللهُ اَلْوَاحِدُ الَـمَــــنَّـانُ. وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدَناَ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ. أَللّٰهُمَّ صَلِّ وَسلِّمْ وَبَارِكْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى اٰلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَسَلِّمْ تَسْلِيْمًا كَثِيْرًا أَمَّابَعْدُ: فَيَا عِبَادَ اللهِ أُوْصِيْكُمْ وَنَفْسِى بِتَقْوَى اللهِ فَقَدْ فَازَ الْمُتَّقُوْنَ
Maasyirol Muslimin Rohimakumulloh.
Mongg kito sami ningkataken taqwa kito
datneg Alloh ta’ala. upados kita tansah wilujeng awit donya dumugi akhirat
samangke. Kawuningono bilih Al-Quran minongko wewaton umat Islam sampun maringi
wewaler kanthi padhang lan gamblang, bilih sedaya umat Islam kedah ngrengkuh Islam
kanthi jangkep, ganep lan wutuh. Tegesipun kita kedah nindakaken sedaya dhawuh
lan nebihi sedaya cegah, tanpa wonten ingkang dipun sepelekaken. Allah SWT sampun
Dawuh :
يٰاأَيُّهَا الَّذِيْنَ آمَنُوا ادْخُلُوْا فِى السِّلْمِ كَآفَّةً وَلَا تَتَّبِعُوْا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ, إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِيْنٌ (208)
He
wong-wong kang podo iman, mlebuho siro kabeh ingdalem agomo islam kanthi
sempurno, lan siro ojo podo anut marang tindak lampahipun syetan. Saktemene
syetan iku musuh iro kang nyoto. (Q.S Al-baqoroh :
208)
Ayat
wau negasaken bilih umat Islam ampun ngantos ngrungkebi Islam namung
sebagian-sebagian, ateges boten komplit. Maksudipun menawi anggen kita sami Islam
kepingin wetah, komplit, boten gripis, iman kita kedah iman kanthi agami Islam,
sesrawung kita ugi sesrawung ingkang mawi tatanan Islam, ekonomi kita ugi
ingkang dipun atur kanthi coro Islam, politik kita ugi kedah selaras kaliyan
ajaran Islam.
Kitab
Mu’jamul Ausath jilid 12 sohifah 27-28 negasaken bilih imam, pemimpin, punika
mimpin ummat. Wondene ummat inggih punika segolongan ingkang sami. Mila senaosa
kita boten kenging memengsahan kaliyan sak sintena kemawon, malah kita kedah
nyedherek kaliyan sinten kemawon, ananging perkawis kepemimpinan wonten aturan
lan wewaler piyambak. Ewadene wewaler kalawau, antawisipun bilih pemilihan
umum, kita dipun atur supados milih pemimpin ingkang shidiq (jujur), amanah
(saged dipun pitados), tabligh (transparan utawi saged padhang-padhangan), lan
fathonah (prigel) kangge ngladhosi rakyat. Imam Az-Zamakhsyari nalika
nafsiraken ayat punika negasaken bilih tiyang ingkang zhalim, sami ugi keranten
imanipun kirang, curang, tukang goroh, cidra ing janji, boten pikantuk dipun
pilih dados pemimpin, amargi pemimpin punika tugasipun brastha tumindak zhalim.
Kados pundi badhe mujudaken keamanan, keimanan, lan kesejahteraan lan brastha
kezhaliman menawi pemimpinipun tiyang zhalim. Ulama’ agung Prof. Dr. Wahbah
Zuhaili wonten ing kitabipun Al-Fiqh negasaken bilih tiyang zhalim boten
pikantuk dipun pilih dados pemimpin awit badhe ngrisak peradaban. Mila margi
kita punika tiyang Islam, tiyang ingkang taat dhumateng aturanipun Allah SWT,
mangga kita sami milih selaras kaliyan manah suci kita, niat suci kita, selami
tiyang ingkang dipun pilih wau tiyang ingkang shidiq, amanah, tabligh lan
fathonah.
Kaum
muslimin rahimakumullah!
Perlu
kawuningan bilih Undang-Undang Pemilu sampun negasaken larangan ngingingi
politik uang utawi money politics. Nanging amargi Undang-undang Pemilu nomer 8
tahun 2012 taksih kathah kekiranganipun ngingingi politik uang utawi money
politic, mila ormas-ormas Islam sami kagungan inisiatif kangge nanggulangi
politik uang kalawau. Antawisipun, wonten ing pokok pikiran Tanwir Muhammadiyah
2012, dipun tegasaken pitung syarat kepemimpinan. Sepindah, pemimpin kedah
tiyang ingkang visioner, ingkang selaras kalian cita-cita bangsa. Kaping kalih
pemimpin kedah nasionalis lan humanis tegesipun berjiwa kemanusiaan. Kaping
tiga, pemimpin kedah saged bangun paseduluran bangsa ingkang majemuk. Kaping
sekawan, pemimpin kedah wantun mundhut resiko saking kebijakanipun. Kaping
gangsal, pemimpin kedah saged mundhut keputusan ingkang cepat, tepat lan tegas.
Kapng nenem, pemimpin kedah saged ngentasaken masalah-masalah, lan kaping pitu,
pemimpin kedah kagungan komitmen moral utawi akhlaq al-karimah supados boten
korupsi mangkenipun.
Kangge
nggayuh bangsa lan negara ingkang adil makmur, baldatun thayyibatun wa Rabbun
ghafuur, para alim Ulama Nahdhatul Ulama ugi ngawontenaken Konferensi Besar
wonten ing pondok pesantren Kempek Cirebon tahun 2012. Sami mutusaken wonten
ing bahtsul Masailipin negasaken bilih sedaya peparing saking calon legislatif,
pilkada, pilpres lan sanesipun sami ugi arupi zakat, shadaqah, hadiyah, ganti
uang mobil, ganti uang rokok, ganti uang kerja ingkang dipun syarataken milih
calon, sedaya dipun haramaken supados tiyang Islam saged milih calon ingkang
bersih, jujur lan kagungan akhlaq mulia.
Kita
yakin ormas-ormas Islam sanesipun kados Rifa’iyah, Sarekat Islam, lan
sanes-sanesipun ugi sami wewaleripun. Ingkang mekaten selaras kaliyan hadits
sahih riwayat Imam Bukhari lan Muslim, ingkang ringkesipun mekaten:
ثَلَاثٌ لَا
يَنْظُرُ اللهُ اِلَيْهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلَا يُزَكِّيْهِمْ
“
Ono wong telung golongan kang ora bakal nompo welas asihe utawi perhatiane
Gusti Allah SWT ono ing dino kiyamat”,
Ing
antawisipun:
رَجُلٌ بَايَعَ
اِمَامًا لَا يُبَايِعُهُ اِلَى لِلدُّنْيَا
“
Wong kang milih pemimpin kerana milih dhuwite utawa bandhane”.
Mila
mangga kita sami niat ingkang ikhlas milih pemimpin boten margi bandha dunya,
ananging mligi kerana Allah SWT, utawi lillaahi ta’aalaa. Mangga sami rawuh
wonten TPS kanthi niat ingkang ikhlas lan tansah sesedherekan dhumateng sedaya
tiyang senaosa benten pilihanipun.
بَارَكَ اللهُ
لِيْ وَلَكُمْ فِي الْقُرْآنِ الْعَظِيْمِ، وَنَفَعَنِيْ وَإِيَّاكُمْ بِمَا فِيْهِ
مِنَ اْلآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيْمِ، أَقُوْلُ قَوْلِيْ هَذَا وَأَسْتَغْفِرُ اللهَ
الْعَظِيْمَ لِيْ وَلَكُمْ فَاسْتَغْفِرُوْهُ، إِنَّهُ هُوَ الْغَفُوْرُ الرَّحِيْمُ.
أَلْخُطْبَةُ الثَّانِيَّةُ
اَلْحَمْدُ
للهِ عَلىَ إِحْسَانِهِ وَالشُّكْرُ لَهُ عَلىَ تَوْفِيْقِهِ وَاِمْتِنَانِهِ.
وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ اِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَاللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ
وَأَشْهَدُ أنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ الدَّاعِي إلىَ
رِضْوَانِهِ. اللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وِعَلَى اَلِهِ
وَأَصْحَابِهِ وَسَلِّمْ تَسْلِيْمًا كِثيْرًا
أَمَّا
بَعْدُ، فَياَ اَيُّهَا النَّاسُ اِتَّقُوا اللهَ فِيْمَا أَمَرَ وَانْتَهُوْا
عَمَّا نَهَى وَاعْلَمُوْا أَنَّ اللهَ أَمَرَكُمْ بِأَمْرٍ بَدَأَ فِيْهِ
بِنَفْسِهِ وَثَـنَى بِمَلآ ئِكَتِهِ بِقُدْسِهِ وَقَالَ تَعاَلَى إِنَّ اللهَ
وَمَلآئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلىَ النَّبِى يآ اَيُّهَا الَّذِيْنَ آمَنُوْا
صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا. اللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا
مُحَمَّدٍ، وَعَلَى آلِ سَيِّدِناَ مُحَمَّدٍ وَعَلَى اَنْبِيآئِكَ وَرُسُلِكَ
وَمَلآئِكَةِ الْمُقَرَّبِيْنَ وَارْضَ اللَّهُمَّ عَنِ اْلخُلَفَاءِ
الرَّاشِدِيْنَ أَبِى بَكْرٍ وَعُمَر وَعُثْمَان وَعَلِى وَعَنْ بَقِيَّةِ
الصَّحَابَةِ وَالتَّابِعِيْنَ وَتَابِعِي التَّابِعِيْنَ لَهُمْ بِاِحْسَانٍ
اِلَى يَوْمِ الدِّيْنِ وَارْضَ عَنَّا مَعَهُمْ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ
الرَّاحِمِيْنَ. اَللهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ
وَالْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ اَلاَحْيآءِ مِنْهُمْ وَاْلاَمْوَاتِ،
اللهُمَّ أَعِزَّ اْلإِسْلاَمَ وَالْمُسْلِمِيْنَ وَأَذِلَّ الشِّرْكَ
وَالْمُشْرِكِيْنَ وَانْصُرْ عِبَادَكَ الْمُوَحِّدِينْ، وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَ
الدِّيْنَ وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَ اْلمُسْلِمِيْنَ وَ دَمِّرْ أَعْدَائَكَ
أَعْدَاءَ الدِّيْنِ وَأَعْلِ كَلِمَاتِكَ إِلَى يَوْمَ الدِّيْنِ. اللهُمَّ
وَادْفَعْ عَنَّا الْغَلَاءَ وَاْلبَلاَءَ وَاْلوَبَاءَ والطَّاعُوْنَ وَقَرَنَ
وَالزَّلاَزِلَ وَسُوْءَ اْلفِتَنِ وَاْلمِحَنِ،مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا
بَطَنَ،عَنْ بَلَدِنَا اِنْدُونِيْسِيَّا خَآصَّةً وَعَنْ سَائِرِ اْلبُلْدَانِ
اْلمُسْلِمِيْنَ عآمَّةً يَا رَبَّ اْلعَالَمِيْنَ. رَبَّنَا آتِناَ فِى
الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ.
رَبَّنَا ظَلَمْنَا اَنْفُسَنَا وَإِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا
لَنَكُوْنَنَّ مِنَ اْلخَاسِرِيْنَ.
عِبَادَاللهِ ! إِنَّ اللهَ يَأْمُرُنَا بِاْلعَدْلِ وَاْلإِحْسَانِ وَإِيْتآءِ ذِي اْلقُرْبىَ وَيَنْهَى عَنِ اْلفَحْشآءِ وَالْمُنْكَرِ وَاْلبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُوْنَ. وَاذكُرُوا اللَّهَ الْعَظِيْمَ يَذْكُرْكُمْ. وَاشْكُرُوْهُ عَلَى نِعَمِهِ يَزِدْكُمْ. وَاسْئَلُوْهُ مِنْ فَضْلِهِ يُؤْتِكُمْ. وَلَذِكْرُ اللهِ أَكْبَرُ.
Materi Khutbah Diatas Bisa Di Download Disni
0 Response to "DEMOKRASI DALAM ISLAM"
Post a Comment