KHUTBAH JUM'AT SINGKAT BAHASA JAWA
ISRO’ MI’ROJ
Isra’ adalah perjalanan malam
yang dilakukan oleh kanjeng nabi dari Masjid maharm makah samapi ke palestina,
sedangka n Mi’roj adalah naiknya Rasulullah ke langit dan bertemu Allah secara
langsung. Bukti dari isra’ mi’roj adalah diperintahkannya shalat lima waktu. Banyak
versi dan pendapat terkait isra’ dan Mi’raj ini, ada yang bilang isra’ mi’raj dilakukan selama
semalam, ada yang bilang hanya satu jam, dan ada lagi yang bilang hanya sesaat
/ beberapa menit saja. Untuk kebenarannya, hnaya Allah yang tahu. Kita mah
siapa atuh.... kagak bakal ngarti tentang hal ini,. Soalnya isra’m ir’arj itu
kejadian luarbiasa yang tidak bisa dijangku olerh nalar, makianya untuk
membahas isra’ dan Mi’raj tidak bisa menggunaka n nalar tapi kearifan.
اَلْحَمْدُ للهِ الَّــذِىْ يَــهْدِى مَنْ يَـــشَآءُ اِلـــَى صِرَاطٍ مُسْتَــقِــيْمٍ.
نَـــــــــحْمَدُهُ سُبْحَانَــهُ وَهُوَ الْبِرُّ الرَّحِــيْمِ, اَشْهَدُ اَنْ
لَا اِلٰــهَ اِلَّا اللهُ اْلَـمَلِـكُ الْحَــقُّ الْـمُـبِــيْــــنِ وَاَشْهَدُ
اَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ اَلصَّادِقُ الْوَعْدِ اْلاَمِيْنِ, اَللّٰهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلَى سَيِّدِنَا
وَمَوْلَانَا مُحَمَّدٍ وَعَلٰى اٰلِهِ وَصَحْبِهِ اَجْمَعِيْنَ اَمَّا بَعْدُ : فَيَااَيُّهـَا
اْلـمُسْلِمُوْنَ الْكِرَامِ, اتَّقُوْا اللهَ, كَماَ قاَلَ تَعَالَى : يَآَيُّهَا
الَّذِيْنَ أَمَنُوْا اتَّقُوْا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ
وَأَنْتُمْ مُسْلِمُوْنَ وقال تعالى :
Ma’asyitol
muslimin rohimakumullah
Sumanggo kito tansah ngunjukaken raos syukur wonten Ngarsanipun Allahﷻ
ingkang sampun paring mapinten-pinten kenikmatan dhumateng kito sedoyo.
Sholawat soho salam mugi konjuk wonten ngarsa dalem junjungan kito nabi agung
Muhammad ﷺ saha keluarga shahabat ila yaumiddin. Salajengipun sumangga
kito tansah ningkataken taqwa dhumateng Allah ﷻ kanthi nindakaken amal kesahenan
lan nilar kaawonan, sahinggo kito saged gayuh keslamet wiwit dunya ngantos akherat.
amin ya rabbal ‘alamin.
Ma’asyitol
muslimin rohimakumullah
Sekedhap
maleh kulolan panjenenan sami badhe mringati Isra’ Mi’raj Rasuillah Muhammad ﷺ. Isro’ Mi’roj meniko
kedadosan ingkang linangkung amargi Nabi Muhammad nglampahi isro’ ingkang
dipun awiti saking Masjidil Harom ing tmuuju Masjidil Aqsho Palestina lajeng
minggah ngantos Sidrotul Muntaha.
سُبۡحَٰنَ ٱلَّذِيٓ أَسۡرَىٰ بِعَبۡدِهِۦ لَيۡلٗا مِّنَ
ٱلۡمَسۡجِدِ ٱلۡحَرَامِ إِلَى ٱلۡمَسۡجِدِ ٱلۡأَقۡصَا ٱلَّذِي بَٰرَكۡنَا
حَوۡلَهُۥ لِنُرِيَهُۥ مِنۡ ءَايَٰتِنَآۚ إِنَّهُۥ هُوَ ٱلسَّمِيعُ ٱلۡبَصِيرُ
١
“Maha Suci Allah, sing wis ndalanke
hamba-Ne nang mubarang bengi saka Al Masjidil Haram menyang Al Masjidil Aqsha
sing wis Ingsun berkahi sekelilinge ben Ingsun delokake marange saka nggonan
saka tanda-tanda (kegedhen) Ingsun. sayekti Allah yaiku Maha krungu meneh Maha
Meruhi”
Ma’asyirol
muslimin rohimakumullah.
Imam
as-Suyuthi ngendikaaken babagan hikmah isra dipun tumindakake ing dalu amargi wekdal
dalu wanci ingkang tenang, wanci ingkang khusus. Sakin ayat kolo wau
ngginemaken lafal ‘asra’ ingkang ngradinaken (perjalanan malam) puniko Allah ﷻ. Ingkang dipun tumindakake ing wanci
dalu.
Ing lebet
ayat salajengipun “linuriyahu min ayatina.” Isra’ mi’raj niki
nyriyosi dhateng Nabi Muhammad sebagian alit tanda-tanda keagengan Allah
ingkang salajengipun katur dhateng umatipun supados dados piwulang.
وَلَقَدۡ رَءَاهُ نَزۡلَةً أُخۡرَىٰ ١٣ عِندَ
سِدۡرَةِ ٱلۡمُنتَهَىٰ ١٤ عِندَهَا جَنَّةُ ٱلۡمَأۡوَىٰٓ ١٥ إِذۡ يَغۡشَى
ٱلسِّدۡرَةَ مَا يَغۡشَىٰ ١٦ مَا زَاغَ ٱلۡبَصَرُ وَمَا طَغَىٰ ١٧ لَقَدۡ
رَأَىٰ مِنۡ ءَايَٰتِ رَبِّهِ ٱلۡكُبۡرَىٰٓ
“Lan satemene Muhammad wis weruh Jibril (rupane kang sejati) ana
wektu liya. Yaiku ana ing sidratil Muntaha (panggonan kang dhuwur dhewe ana
langit nomer 7 sing diweruhi Nabi Muhammad nalika mi'roj). Ing kono panggonane
suwarga Ma'wa. (Muhammad pirsa Jibril) nalika sidratil Muntaha mau ana kang
nutupi. Paningale Muhammad ora luput lan ora kesasar. Satemene Muhammad wis pirsa
sebagian tandha - tandha kekuasaane Pangerane kang agung. “ (QS.
An-Najm : 13 – 18).
Tujuan
ingkang paling ageng saking isra mi’raj meniko dipun syariataken sholat. Kanti
nindak’aken sholat wajib kesebat satiyang hamba njejegaken setunggal kewajiban ubudiyah
ingkang saged nglerem hawa nafsu, nanemaken akhlak-akhlak mulia salebeting
manah, nyucikaken jiwa saking sifat pangajrih, uthil, uga putus asa. Kanthi
sholat kita sedaya saget nyuwun pitulungan dhateng Allah saking sedanten
permasalahan ingkang kita sedaya majengi. Allah Ta’ala ngendiko:
يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱسۡتَعِينُواْ
بِٱلصَّبۡرِ وَٱلصَّلَوٰةِۚ إِنَّ ٱللَّهَ مَعَ ٱلصَّٰبِرِينَ ١٥٣
“Hai wong-wong sing mangandel, dadekna sabar lan sholat
dadi panulungmu , sayekti Allah bareng karo wong-wong sing sabar.” (QS.
Al-Baqarah: 153)
Rasulullah
tiyang ingkang ngatah-ngatahaken nindakaken sholat. Ngantos-ngantos
piyambakipun manggih kenikmatan lebeting sholat.
وَجُعِلَتْ
قُرَّةُ عَيْنِي فِي الصَّلاةِ
“Didadekne penganteng-anteng
atiku, yoiku sholat.”
Selajengipun
wonten ing surat Al-Isra’ ayat 78 dipun sebataken bilih Isra Mi’raj meniko Nabi
Muhammad pikantuk perintah Sholat.
أَقِمِ ٱلصَّلَوٰةَ لِدُلُوكِ ٱلشَّمۡسِ إِلَىٰ غَسَقِ
ٱلَّيۡلِ وَقُرۡءَانَ ٱلۡفَجۡرِۖ إِنَّ قُرۡءَانَ ٱلۡفَجۡرِ كَانَ مَشۡهُودٗا
“Dekno shalat saka sakwuse
srengenge tergelincir nganti wengi lan (dekno ugo shalat) subuh. Saktemene
shalat subuh iku disaksekne (oleh malaikat)”
Ma’asyirol
muslimin rahimakumullah
Saking
segi panampen sholat punika sampun istimewa. Allah merintahaken umat Islam
siyam, merintahaken umat ingkang mampu nglampahi ibadah haji, merintahaken
zakat cekap mandhap ayat, nanging Allah merintahaken umat Islam sholat mboten
cekap namung mandhap ayat, Nabi-nipun lajeng dipun timbali. Saking segi panampen,
sholat sampun istimewa. Leres menawi nabi ngginemaken. “ "إِنَّ مَثَلَ صَلَاتِى فِى الدِّيْنِ كَمَثَلِ الرَّأْسِ
فِى الْجَسَدِ “Kelenggahan sholat lebet agami sami kaliyan kelenggahan sirah
lebet anggota awak menungso.” Kita sedaya pitados menungso mboten gadhah tangan
setunggal bokmenawi taksih saget gesang. Menungso mboten gadhah suku menawi
taksih saget gesang. Nanging menungso mboten saget gesang tanpa sirah. Mekaten
ugi kita sedaya ningal kelenggahan sholat puniko wonten ing agami. Amargi
saking wigatinipun, ngantos Allah merintah sholat lajeng nimbali Nabi kita
sedaya, Muhammad SAW.
Benjang
wonten ing dinten kiamat perkawis ingkang pertama dipun tangkletaken inggih
puniko masalah sholat.
أَوَّلُ مَا يُحَاسَبُ عَلَيْهِ الْعَبْدُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ
اَلصَّلَاةُ، فَإِنْ صَلُحَتْ صَلَحَ سَائِرِ عَمَلِهِ وَإنْ فَسَدَتْ فَسَدَ سَائِرِ
عَمَلِهِ (رواه الطبراني)
“Amal
ping pisan sing arep dihisab kanggo hamba neng dina kiamat mengko yaiku
sholat. mula yen sholate becik, mula becika kabeh amale. lan nek sholate ala,
rusaka kabeh amale.”
Ma’asyirol
Muslimin rohimakumullah
Seyyed
Husein An-Nasr ngendikaaken menawi pengalaman ruhani ingkang dipun alami
Rasulullah ﷺ arikala
Mi’raj nyaosi pirso bilih hakikat spiritual saking sholat saben dinten kalebet
miraj-ipun tiyang-tiyang ingkang mukmin.
Mugi-mugi
Allah dadosaken kita sedaya klebet tiyang-tiyang ingkang istiqomah anggenipun
nindakaken sholat 5 wektu lan ugi sholat-sholat sunah. Mugi-mugi sholat dados
penganteng-anteng manah kita sedaya uga saget ndadosaken nyelakaken kita sedaya
dhateng Gusti Allah. Amin.
بَـارَكَ اللهُ لِى وَلَــكُمْ فِى
الْقُرْآنِ الْـكَرْيمِ, وَنَفَعَنِى وَاِيَّاكُمْ
بِمَا فِيْهِ مِنَ الْاٰيٰاتِ وَالذَّكْرِ الْحَكِيْمِ
وَتَقَبَّلْ مِنِّى وَمِنْكُمْ تِلَا
وَتَهُ, اِنَّهُ هُوَ السَّمِيْعُ الْعَلِيْمِ
اَلْحَمْدَ
لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهْ وَنَعُوذُ بِاللهِ مِنْ
شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَلاَ
مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ. وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ
إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ
وَرَسُوْلُهُ. وَالصَّلاَةُ
وَالسَّلاَمُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ. أَمَّا بَعْدُ؛
وَلاَ تَكُونُواْ كَالَّذِينَ قَالُوا
سَمِعْنَا وَهُمْ لاَ يَسْمَعُونَ . إِنَّ اللهَ وَمَلاَئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلَى
النَّبِيِّ، يَا أَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا
تَسْلِيْمًا.
اَللَّهُمَّ
صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى
إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. وَبَارِكْ
عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ
وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ.
اَللَّهُمَّ
اغْفِرْ لِلْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ، وَالْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ
اْلأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَاْلأَمْوَاتِ، إِنَّكَ سَمِيْعٌ قَرِيْبٌ مُجِيْبُ
الدّعَوَاتِ. رَبَّنَا
اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا
تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلّاً لِّلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَؤُوفٌ
رَّحِيمٌ. رَبَّنَا
ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ
الْخَاسِرِينَ .رَبَنَا
ءَاتِنَا فِي الدّنْيَا حَسَنَةً وَفِي اْلأَخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ
النّارِ. وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ . وَصَلى الله وسَلم عَلَى مُحَمد تسليمًا كَثيْرًا وآخر
دَعْوَانَا لله رَب الْعَالَميْنَ.
عِبَادَ
اللهِ، إِنَّ اللهَ يَأْمُرُ بِاْلعَدْلِ وَاْلإِحْسَانِ وَإِيْتَاءِذِى
اْلقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ اْلفَحْشَاءِ وَاْلمُنْكَرِ وَاْلبَغْىِ يَعِظُكُمْ
لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُوْنَ .وَاشْكُرُوْهُ عَلَى نِعَمِهِ
يَزِدْكُمْ وَاسْئَلُوْهُ مِنْ فَضْلِهِ يُعْطِكُمْ وَلَذِكْرُ اللهِ أَكْبَرُ
0 Response to "KHUTBAH JUM'AT SINGKAT BAHASA JAWA ISRO’ MI’ROJ"
Post a Comment