KHUTBAH JUM'AT SINGKAT BAHASA JAWA ISRO’ MI’ROJ


KHUTBAH JUM'AT SINGKAT BAHASA JAWA 
ISRO’ MI’ROJ

Isra’ adalah perjalanan malam yang dilakukan oleh kanjeng nabi dari Masjid maharm makah samapi ke palestina, sedangka n Mi’roj adalah naiknya Rasulullah ke langit dan bertemu Allah secara langsung. Bukti dari isra’ mi’roj adalah diperintahkannya shalat lima waktu. Banyak versi dan pendapat terkait isra’ dan Mi’raj ini,  ada yang bilang isra’ mi’raj dilakukan selama semalam, ada yang bilang hanya satu jam, dan ada lagi yang bilang hanya sesaat / beberapa menit saja. Untuk kebenarannya, hnaya Allah yang tahu. Kita mah siapa atuh.... kagak bakal ngarti tentang hal ini,. Soalnya isra’m ir’arj itu kejadian luarbiasa yang tidak bisa dijangku olerh nalar, makianya untuk membahas isra’ dan Mi’raj tidak bisa menggunaka n nalar tapi kearifan.

   
اَلْحَمْدُ للهِ الَّــذِىْ يَــهْدِى مَنْ يَـــشَآءُ اِلـــَى صِرَاطٍ مُسْتَــقِــيْمٍ. نَـــــــــحْمَدُهُ سُبْحَانَــهُ وَهُوَ الْبِرُّ الرَّحِــيْمِ, اَشْهَدُ اَنْ لَا اِلٰــهَ اِلَّا اللهُ اْلَـمَلِـكُ الْحَــقُّ الْـمُـبِــيْــــنِ وَاَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ اَلصَّادِقُ الْوَعْدِ اْلاَمِيْنِ,  اَللّٰهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلَى سَيِّدِنَا وَمَوْلَانَا مُحَمَّدٍ وَعَلٰى اٰلِهِ وَصَحْبِهِ اَجْمَعِيْنَ اَمَّا بَعْدُ : فَيَااَيُّهـَا اْلـمُسْلِمُوْنَ الْكِرَامِ, اتَّقُوْا اللهَ, كَماَ قاَلَ تَعَالَى :  يَآَيُّهَا الَّذِيْنَ أَمَنُوْا اتَّقُوْا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنْتُمْ مُسْلِمُوْنَ وقال تعالى :


Ma’asyitol muslimin rohimakumullah

Sumanggo kito tansah ngunjukaken raos syukur wonten Ngarsanipun Allah  ingkang sampun paring mapinten-pinten kenikmatan dhumateng kito sedoyo. Sholawat soho salam mugi konjuk wonten ngarsa dalem junjungan kito nabi agung Muhammad saha keluarga shahabat ila yaumiddin. Salajengipun sumangga kito tansah ningkataken taqwa dhumateng Allah kanthi nindakaken amal kesahenan lan nilar kaawonan, sahinggo kito saged gayuh keslamet wiwit dunya ngantos akherat. amin ya rabbal ‘alamin.

Ma’asyitol muslimin rohimakumullah
Sekedhap maleh kulolan panjenenan sami badhe mringati Isra’ Mi’raj Rasuillah Muhammad . Isro’ Mi’roj meniko kedadosan ingkang linangkung amargi Nabi Muhammad nglampahi  isro’ ingkang dipun awiti saking Masjidil Harom ing tmuuju Masjidil Aqsho Palestina lajeng minggah ngantos Sidrotul Muntaha.

سُبۡحَٰنَ ٱلَّذِيٓ أَسۡرَىٰ بِعَبۡدِهِۦ لَيۡلٗا مِّنَ ٱلۡمَسۡجِدِ ٱلۡحَرَامِ إِلَى ٱلۡمَسۡجِدِ ٱلۡأَقۡصَا ٱلَّذِي بَٰرَكۡنَا حَوۡلَهُۥ لِنُرِيَهُۥ مِنۡ ءَايَٰتِنَآۚ إِنَّهُۥ هُوَ ٱلسَّمِيعُ ٱلۡبَصِيرُ ١ 

 Maha Suci Allah, sing wis ndalanke hamba-Ne nang mubarang bengi saka Al Masjidil Haram menyang Al Masjidil Aqsha sing wis Ingsun berkahi sekelilinge ben Ingsun delokake marange saka nggonan saka tanda-tanda (kegedhen) Ingsun. sayekti Allah yaiku Maha krungu meneh Maha Meruhi

Ma’asyirol muslimin rohimakumullah.

Imam as-Suyuthi ngendikaaken babagan hikmah isra dipun tumindakake ing dalu amargi wekdal dalu wanci ingkang tenang, wanci ingkang khusus. Sakin ayat kolo wau ngginemaken lafal ‘asra’ ingkang ngradinaken (perjalanan malam) puniko Allah . Ingkang dipun tumindakake ing wanci dalu.

Ing lebet ayat salajengipun “linuriyahu min ayatina.” Isra’  mi’raj niki nyriyosi dhateng Nabi Muhammad sebagian alit tanda-tanda keagengan Allah ingkang salajengipun katur dhateng umatipun supados dados piwulang.

وَلَقَدۡ رَءَاهُ نَزۡلَةً أُخۡرَىٰ ١٣  عِندَ سِدۡرَةِ ٱلۡمُنتَهَىٰ ١٤  عِندَهَا جَنَّةُ ٱلۡمَأۡوَىٰٓ ١٥ إِذۡ يَغۡشَى ٱلسِّدۡرَةَ مَا يَغۡشَىٰ ١٦  مَا زَاغَ ٱلۡبَصَرُ وَمَا طَغَىٰ ١٧ لَقَدۡ رَأَىٰ مِنۡ ءَايَٰتِ رَبِّهِ ٱلۡكُبۡرَىٰٓ

Lan satemene Muhammad wis weruh Jibril (rupane kang sejati) ana wektu liya. Yaiku ana ing sidratil Muntaha (panggonan kang dhuwur dhewe ana langit nomer 7 sing diweruhi Nabi Muhammad nalika mi'roj). Ing kono panggonane suwarga Ma'wa. (Muhammad pirsa Jibril) nalika sidratil Muntaha mau ana kang nutupi. Paningale Muhammad ora luput lan ora kesasar. Satemene Muhammad wis pirsa sebagian tandha - tandha kekuasaane Pangerane kang agung. “ (QS. An-Najm : 13 – 18).

Tujuan ingkang paling ageng saking isra mi’raj meniko dipun syariataken sholat. Kanti nindak’aken sholat wajib kesebat satiyang hamba njejegaken setunggal kewajiban ubudiyah ingkang saged nglerem hawa nafsu, nanemaken akhlak-akhlak mulia salebeting manah, nyucikaken jiwa saking sifat pangajrih, uthil, uga putus asa. Kanthi sholat kita sedaya saget nyuwun pitulungan dhateng Allah saking sedanten permasalahan ingkang kita sedaya majengi. Allah Ta’ala ngendiko:
يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱسۡتَعِينُواْ بِٱلصَّبۡرِ وَٱلصَّلَوٰةِۚ إِنَّ ٱللَّهَ مَعَ ٱلصَّٰبِرِينَ ١٥٣

 Hai wong-wong sing mangandel, dadekna sabar lan sholat dadi panulungmu , sayekti Allah bareng karo wong-wong sing sabar.” (QS. Al-Baqarah: 153)

Rasulullah tiyang ingkang ngatah-ngatahaken nindakaken sholat. Ngantos-ngantos piyambakipun manggih kenikmatan lebeting sholat.

وَجُعِلَتْ قُرَّةُ عَيْنِي فِي الصَّلاةِ
Didadekne penganteng-anteng atiku, yoiku sholat.”

Selajengipun wonten ing surat Al-Isra’ ayat 78 dipun sebataken bilih Isra Mi’raj meniko Nabi Muhammad pikantuk perintah Sholat.

أَقِمِ ٱلصَّلَوٰةَ لِدُلُوكِ ٱلشَّمۡسِ إِلَىٰ غَسَقِ ٱلَّيۡلِ وَقُرۡءَانَ ٱلۡفَجۡرِۖ إِنَّ قُرۡءَانَ ٱلۡفَجۡرِ كَانَ مَشۡهُودٗا

“Dekno shalat saka sakwuse srengenge tergelincir nganti wengi lan (dekno ugo shalat) subuh. Saktemene shalat subuh iku disaksekne (oleh malaikat)”


Ma’asyirol muslimin rahimakumullah
Saking segi panampen sholat punika sampun istimewa. Allah merintahaken umat Islam siyam, merintahaken umat ingkang mampu nglampahi ibadah haji, merintahaken zakat cekap mandhap ayat, nanging Allah merintahaken umat Islam sholat mboten cekap namung mandhap ayat, Nabi-nipun lajeng dipun timbali. Saking segi panampen, sholat sampun istimewa. Leres menawi nabi ngginemaken. “ "إِنَّ مَثَلَ صَلَاتِى فِى الدِّيْنِ كَمَثَلِ الرَّأْسِ فِى الْجَسَدِ “Kelenggahan sholat lebet agami sami kaliyan kelenggahan sirah lebet anggota awak menungso.” Kita sedaya pitados menungso mboten gadhah tangan setunggal bokmenawi taksih saget gesang. Menungso mboten gadhah suku menawi taksih saget gesang. Nanging menungso mboten saget gesang tanpa sirah. Mekaten ugi kita sedaya ningal kelenggahan sholat puniko wonten ing agami. Amargi saking wigatinipun, ngantos Allah merintah sholat lajeng nimbali Nabi kita sedaya, Muhammad SAW.

Benjang wonten ing dinten kiamat perkawis ingkang pertama dipun tangkletaken inggih puniko masalah sholat.
أَوَّلُ مَا يُحَاسَبُ عَلَيْهِ الْعَبْدُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ اَلصَّلَاةُ، فَإِنْ صَلُحَتْ صَلَحَ سَائِرِ عَمَلِهِ وَإنْ فَسَدَتْ فَسَدَ سَائِرِ عَمَلِهِ (رواه الطبراني)

“Amal ping pisan sing arep dihisab kanggo  hamba neng dina kiamat mengko yaiku sholat. mula yen sholate becik, mula becika kabeh amale. lan nek sholate ala, rusaka kabeh amale.”

Ma’asyirol Muslimin rohimakumullah
Seyyed Husein An-Nasr ngendikaaken menawi pengalaman ruhani ingkang dipun alami Rasulullah arikala Mi’raj nyaosi pirso bilih hakikat spiritual saking sholat saben dinten kalebet miraj-ipun tiyang-tiyang ingkang mukmin.

Mugi-mugi Allah dadosaken kita sedaya klebet tiyang-tiyang ingkang istiqomah anggenipun nindakaken sholat 5 wektu lan ugi sholat-sholat sunah. Mugi-mugi sholat dados penganteng-anteng manah kita sedaya uga saget ndadosaken nyelakaken kita sedaya dhateng Gusti Allah. Amin.

 بَـارَكَ اللهُ لِى وَلَــكُمْ فِى الْقُرْآنِ الْـكَرْيمِ,  وَنَفَعَنِى وَاِيَّاكُمْ بِمَا فِيْهِ مِنَ الْاٰيٰاتِ وَالذَّكْرِ الْحَكِيْمِ
 وَتَقَبَّلْ مِنِّى وَمِنْكُمْ تِلَا وَتَهُ, اِنَّهُ هُوَ السَّمِيْعُ الْعَلِيْمِ
اَلْحَمْدَ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهْ وَنَعُوذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ. وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ. وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ. أَمَّا بَعْدُ؛ 

وَلاَ تَكُونُواْ كَالَّذِينَ قَالُوا سَمِعْنَا وَهُمْ لاَ يَسْمَعُونَ . إِنَّ اللهَ وَمَلاَئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلَى النَّبِيِّ، يَا أَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا

اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ، إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. 

اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ، وَالْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ اْلأَحْيَاءِ مِنْهُمْ وَاْلأَمْوَاتِ، إِنَّكَ سَمِيْعٌ قَرِيْبٌ مُجِيْبُ الدّعَوَاتِ. رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلّاً لِّلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ. رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ .رَبَنَا ءَاتِنَا فِي الدّنْيَا حَسَنَةً وَفِي اْلأَخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النّارِ. وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ . وَصَلى الله وسَلم عَلَى مُحَمد تسليمًا كَثيْرًا وآخر دَعْوَانَا لله رَب الْعَالَميْنَ.

عِبَادَ اللهِ، إِنَّ اللهَ يَأْمُرُ بِاْلعَدْلِ وَاْلإِحْسَانِ وَإِيْتَاءِذِى اْلقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ اْلفَحْشَاءِ وَاْلمُنْكَرِ وَاْلبَغْىِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُوْنَ .وَاشْكُرُوْهُ عَلَى نِعَمِهِ يَزِدْكُمْ وَاسْئَلُوْهُ مِنْ فَضْلِهِ يُعْطِكُمْ وَلَذِكْرُ اللهِ أَكْبَرُ

0 Response to "KHUTBAH JUM'AT SINGKAT BAHASA JAWA ISRO’ MI’ROJ"

Post a Comment