KHUTBAH JUMAT SINGKAT BAHASA JAWA
IBADAH ENTHENG NANGING OKEH SING
WEGAH
Apakah yang dimaksud banyak berdzikir? Menurut sahabat Ibnu ‘Abbas radliyallahu ‘anhuma, yang dimaksud “banyak berdzikir kepada Allah” adalah berdzikir kepada Allah setelah shalat lima waktu, pada pagi dan petang, ketika akan tidur, ketika bangun dari tidur, ketika berangkat dari rumah dan pulang ke rumah. Sedangkan Imam Mujahid rahimahullah mengatakan bahwa tidaklah seseorang disebut banyak berdzikir sebelum ia berdzikir kepada Allah dalam keadaan berdiri, duduk dan berbaring.
Berbeda dengan dua pendapat di
atas, Imam ‘Atha’ rahimahullah mengatakan bahwa barangsiapa yang mendirikan
shalat lima waktu dengan sempurna, maka ia tergolong sebagai orang yang banyak
berdzikir. Sahabat Abu Sa’id al-Khudri radliyallahu ‘anhu
meriwayatkan bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:
إِذَا أَيْقَظَ الرَّجُلُ أَهْلَهُ مِنَ
اللَّيْلِ فَصَلَّيَا - أَوْ صَلَّى - رَكْعَتَيْنِ جَمِيْعًا كُتِبَا فِي
الذَّاكِرِيْنَ اللهَ كَثِيْرًا وَالذَّاكِرَاتِ
)رَوَاهُ أَبُوْ
دَاوُدَ وَالنَّسَائِيُّ وَابْنُ مَاجَه(
Artinya : Jika
seseorang membangunkan istrinya pada waktu malam, lalu keduanya shalat dua
rakaat, maka keduanya tercatat ke dalam golongan orang-orang yang banyak
berdzikir. (HR. Abu Dawud, an-Nasa’i dan Ibnu Majah).
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ
وَرَحْمَةُ الِلّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ
اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِى أَتْقَنَ الْـمَصْنُوْعَاتِ.
وَفَطَرَ الْـمَوْجُوْدَاتِ. وَأَمَاتَ الْأَحْيَاءَ وَأَحْيَا الْأَمْوّاتَ.
إِنَّ فِى خَلْقِ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّيْلِ
وّالنَّهَارِ لَآيَاتٍ. وَأشْهَدُ أنْ لَا إلَهَ إلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ
لَاشَرِيْكَ لَهُ رَبُّ الْأَرَضِيْنَ وَالسَّمَوَاتِ. وَأشْهَدُ أنَّ سَيِّدَنَا
مُحَمَّدًا عَبْدُهَ وَرَسُوْلُهُ سَيِّدُ السَّادَاتِ وَمَعْدَنُ السَّعَادَاتِ. اللَّهُمَّ
صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَأصْحَابِهِ
أَهْلِ الْفَضْلِ وَالْكَرَامَاتِ أَمَّا بَعْدُ فَيَاأَيُّهَا الْحَاضِرُوْنَ,
أُوْصِيْكُمْ وَنَفْسِى بِتَقْوَ اللَّهِ وَطَاعَتِهِ لّعَلَّكُمْ تُفْلِحُوْنَ
وَقَالَ تَعَالٰى : وَمَنْ يَتَّقِ اللهَ
يَجْعَلْهُ مَخْرَجًا, وَيَرْزُقُهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ, وَمَنْ
يَتَوَكَّلْ عَلَى اللهِ فَهُوَ حَسْبُهُ, إِنَّ اللهَ بَالِغُ أَمْرِهِ, قَدْ
جَعَلَ اللهُ لِكُلِّ شَيْئٍ قَدْرًا. صَدَقَ اللهُ الْعَظِيْمُ.
Ma’asyiral
muslimin, rahimakumullah…
Monggo sareng-sareng
ningkataken taqwalloh, ajrih dumateng ngarsonipun Alloh, kanti nindaaken sedoyo
printah-printah-Ipun soho nebihi sedoya awisan-awisan-Ipun. Sepados kitho
sedoyo manggehaken kawilujengan soho kebahagiaan wonten ing dunyo ngantos
akhiratipun.
punopo maleh wonten ing akhir zaman, kitho kedah langkung kiyat lan
kenceng anggenipun dzikir dateng Allah ﷻ ing sadengah kawontenan. Minongko dados tiyang
engkang taqwa nindaki ibadah haji, umroh lan qurban saged dipun wastani jenis
ibadah engkang awis sanget, amergi mbutuhaken biaya lan tenaga ekstra, sahinggo
wajar katah sing dereng saged tindak ibadah meniko langkung-langkung ibadah
tindak menyang Mekah lan Medinah.
Wonten setunggaling ibadah
engkang mboten mbetahaken gerakan khusus kados sholat, mboten mbutuhaken biaya
katah kados haji lan umroh, ibadah engkang enteng lakonane, katah ganjarane, abot
bobot timbangane, hananging katah sing
wegah, sebab ibadah niki butuh Hidayahipun lan Taufiqipun Allah. Punipo ibadah
iku? Nun inggih dzikir utawi kados perintahipun Allah ing Surat Al-Ahzab : 11 يٰاأَيُّهَا
الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا
Engkang artosipun
: “Hee wong-wong kang podho iman, ilingo siro kabeh (nyebut Asmane Allah) klawan
iling sa-akih-akihe”
مَثَلُ الَّذِي
يَذْكُرُ رَبَّهُ وَالَّذِي لاَ يَذْكُرُ رَبَّهُ، مَثَلُ الحَيِّ وَالـمَيِّتِ ) رَوَاهُ الْبُخَارِيُّ(
Perumpamaan wong dzikir marang Pengerane
lan wong kang ora dzikir ibarat wong urip lan wong mati” (HR. Bukhari).
Ma’asyiral muslimin, rahimakumullah…
Dzikir saged dipun lampahi mawi
lisan lan ati, dzikri ati utawi dzikir sirr nun inggih kanthi nekaaken raos ajreh,
rindu lan trisno klawang ngagungaken Asma’-asma’ Allah indalem manahipun, lan dzikir
mawi lisan utawi jahr saged dipun tindaki mawi puji-pujian ngagungaken Asma’ Allah
kanthi berjamaah utawi kiambaan kados qiroatul Qur’an, sholawatan lan lintu-lintunipun.
Miturut
Imam Nawawi, Dzikir marang Allah mboten ateges sebatas mahos kalimat-kalimat
tayyibah kados tahlil, tasbih, takbir, tahmid lan sapiturute hananging amaliyah
engkang mengandung ketaatan ugi kagolong dzikir dhateng Allah Ta’ala. Kanjeng Rasul
Muhammad ﷺ paring
pangandikan :
إِذَا أَيْقَظَ الرَّجُلُ أَهْلَهُ مِنَ
اللَّيْلِ فَصَلَّيَا - أَوْ صَلَّى - رَكْعَتَيْنِ جَمِيْعًا كُتِبَا فِي
الذَّاكِرِيْنَ اللهَ كَثِيْرًا وَالذَّاكِرَاتِ
)رَوَاهُ أَبُوْ
دَاوُدَ وَالنَّسَائِيُّ وَابْنُ مَاجَه(
Artosipun : Nalikane
ono wong kang nggugah bojone utawi keluargane ing wektu tengah wwengi kerono
arep nindaki sholat rong rekaat bebarengan, mongko mong mahu akal kecatet
ingdalm golonganipun wong-wong kang podo dzikir (HR. Abu Dawud, an-Nasa’i dan
Ibnu Majah).
بَارَكَ
اللهُ لِي وَلَكُمْ فِي الْقُرْآنِ الْعَظِيْمِ وَنَفَعَنِي وَاِيَّاكُمْ بِمَا
فِيْهِ مِنَ الآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيْمِ. وَتَقَبَّلْ مِنِّيْ وَمِنْكُمْ
تِلاوَتَهُ اِنّهُ هُوَ السَّمِيْعُ اْلعَلِيْمُ.
Khutbah II
اَلْحَمْدُ
لِلّٰهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهْ، وَنَعُوذُ بِالِلّٰهِ مِنْ
شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، مَنْ يَهْدِهِ اللّٰهُ
فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ. أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ
اِلَّاللّٰه وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ لَانَبِيَ
بَعْدَهُ. اَللّٰهُـمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ
وَعَلَى آلِهِ وَاَصْحَابِهِ اَجْمَعِيْنَ.أَمَّا بَعْدُ. فَيَا عِبَادَ الِلّٰهِ!
اِتَّقُوْا اللّٰهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنْتُمْ
مُسْلِمُوْنَ.
قَالَ
اللّٰهُ تَعَاَلَى فِى كِتَابِهِ الْكَرِيْمِ: إِنَّ اللّٰهَ
وَمَلَآئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلىَ النَّبِى يَآ اَيُّهَا الَّذِيْنَ آمَنُوْا
صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا. اَللّٰهُـمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد
عَبْدِكَ وَرَسُوْلِكَ كَمَا صَلَّيْتَ عَلٰى اِبْرَاهِيْمَ وَبَارِكْ عَلٰى
مُحَمَّدٍ وَعَلٰى اٰلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلٰى اِبْرَاهِيْمَ وَعَلٰى
اٰلِ اِبْرَاهِيْمَ فِى الْعَالَمِيْنَ اِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ.
اَللّٰهُـمَّ
اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ
اَلْاَحْيَآءِ مِنْهُمْ وَاْلاَمْوَاتِ. اَللّٰهُـمَّ اِنَّانَسْأَلُكَ
سَلَامَةًفِى الدِّيْنِ، وَعَافِيَةًفِى الْجَسَدِوَزِيَادَةًفِى الْعِلْمِ
وَبَرَكَةًفِى الرِّزْقِ وَتَوْبَةَقَبْلَ الْمَوْتِ وَرَحْمَةًعِنْدَالْمَوْتِ
وَمَغْفِرَةًبَعْدَالْمَوْتِ،اَللّٰهُـمَّ هَوِّنْ عَلَيْنَا فِيْ سَكَرَاتِ
الْمَوْتِوَالنَّجَاةَ مِنَ النَّارِ وَالْعَفْوَ عِنْدَ الْحِسَابِ. رَبَّنَا آتِناَ فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى
اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ.
عِبَادَالِلّٰهِ
! إِنَّ اللّٰهَ يَأْمُرُنَا بِاْلعَدْلِ وَاْلإِحْسَانِ وَإِيْتآءِ ذِي
اْلقُرْبىَ وَيَنْهَى عَنِ اْلفَحْشآءِ وَالْمُنْكَرِ وَاْلبَغْيِ يَعِظُكُمْ
لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُوْنَ وَاذْكُرُوا اللّٰهَ اْلعَظِيْمَ يَذْكُرْكُمْ
وَاشْكُرُوْهُ عَلىَ نِعَمِهِ يَزِدْكُمْ وَلَذِكْرُ الِلّٰهِ اَكْبَرْ.
0 Response to "IBADAH ENTHENG NANGING OKEH SING WEGAH"
Post a Comment