KHUTBAH JUM’AT SINGKAT BAHASA JAWA
Bulan Rojab merupakan bulan yang mulia diantara 4 bulan lainnya. Sebab Bulan Rojab ini tersohor dengan sebutan bulan-Nya Allah, dan Sya’ban adalah Bulannya Rasulullah ﷺ dan Ramadhan adalah bulannya umat Muhammad ﷺ. Ada banyak sebutan bagi bulan rojab, danb banyak keutamaan didalamnya. Untuk lebih jelasnya simak khutbah berikut ini.
اَلْخُطْبَةُ الأُولَى
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ. اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِيْ
فَضَّلَنَا بِشَهْرِ رَجَبَ. وَهُوَ الَّذِيْ اصْطَفَى نَبِيَّنَا مُحَمَّدًا ﷺ
الْمُجْتَبَى الْمُؤَيَّدَ. أَشْهَدُ أَنْ لاَ اِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ رَبُّ
الْعِبَادِ. وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ
الْمَبْعُوْثُ إِلَى سَائِرِ الْأَعَاجِمِ وَالْعَرَب. اَللَّهُمَّ فَصَلِّ
وَسَلِّمَ وَبَارِكْ وَتَرَحَّمْ وَتَحَنَّنْ عَلَى مَنْ بِهِ تُرْجَى شَفَاعَتُهُ
يَوْمَ الْمَآبِ. سَيِّدِنّا وَمَوْلَانَا مُحَمَّدٍ إِمَامِ الْأَتْقِيَاءِ
وَالْعُبَّادِ. وَعَلَي آلِهِ وَصَحْبِهِ وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإِحْسَانٍ إِلَى
يَوْمِ الْمَعَادِ.
أَمَّا بّعْدُ فَيَا عِبَادَ اللَّهِ, أُوْصِيْنِىْ
نَفْسِيْ وَإِيَّاكُمْ بِتَقْوَى اللَّهِ. فَقَدْ فَازَ الْمُتَّقُوْنَ.
Ma’asyirol
muslimin, hafidho kumulloh…
Monggo
sareng-sareng ningkataken taqwalloh, ajrih dumateng ngarsonipun Alloh, kanti
nindaaken sedoyo printah-printah-Ipun soho nebihi sedoya awisan-awisan-Ipun.
Sepados kitho sedoyo manggehaken kawilujengan soho kebahagiaan wonten ing dunyo
ngantos akhiratipun.
Ma’asyirol
muslimin, hafidho kumulloh…
Rojab meniko
wulan kaping pitu saking penanggalan hijriyyah. Wulan meniko kalebet
wulan harom engkang anggadahi kedudukan piyambak wonten
kalanganipun umat islam. Dipun namini Rojab engkang musytaq saking tarjiib (ngagungaken
utawi mulyaaken) jalaran tiyang-tiyang arab jahiliyah sami ngagungaken soho
mulyaaken wulan Rojab meniko. Wulan Rojab meniko anggadahi sebatan engkang
kathah. Antawisipu Syahrullah (wulanipun Allah),
al-‘Ashomm, al-Ashobb, ar-Rojm, lan ugi al-Fard (mencil/misah
saking 3 wulan harom).
Selami
kowentenan umat manungso, kathah kedadosan luar biasa engkang dumawah wonten
wulan Rojab meniko. Kathah amalan engkang dipun sandaraken dateng wulan meniko
kanthi dipun iming-imingi ganjaran engkang ageng. Antawisipun amalan-amalan
utami engkang dipun sandaraken dateng kemulyaanipun wulan Rojab inggih meniko:
Sepisan, Poso
Wonten wulan
Rojab meniko, kitho dipun anjuaraken ngathah-ngathahaken amal kesaenan soho
taat. Ing antawis ipun ngathah-ngathahaken siyam. Dipun sunnahaken
ngathah-ngathahaken siyam wonten wulan Rojab kados dipun sunnahaken siyam
wonten tigang wulan harom lintunipun, Dzulqo’dah, Dzulhijjah, tuwin Muharrom.
Setunggal riwayat, Rosulolloh Muhammad saw dawuh dateng shohabat al-Bahily:
…وَصُمْ من
الْحُرُمِ وَاتْرُكْ صُمْ مِنَ الْحُرُمِ وَاتْرُكْ. وَقَالّ بِأُصْبُعِهِ
الثَّلَاثِ يَضُمُّهَا ثُمَّ يُرْسِلُهَا (رواه أبو داود وابن ماجه(
‘…lan poso’o
ono ing wulan-wulan harom, lan ugo tinggalen (ojo poso). Poso’o ono ing
wulan-wulan harom, lan ugo tinggalen (ojo poso). Nabi isyarat nganggo telung
driji sarono nggegem lan nglepasne.” (HR. Abu Dawud dan Ibnu Majah)
Dalil lintu
kagem pijakan bilih dipun sunnahaken siyam Rojab inggih meniko sabdonipun
Rasulolloh saw:
ذَلِكَ شَهْرٌ يَغْفُلُ النَّاسُ عَنْهُ بَيْنَ رَجَبَ
وَرَمَضَانَ (رواه أحْمَدُ(
“Wulan
(Sya’ban) iku wulan kang poro manungso podo nglalekne. Mergo dewekne manggon
ono tengah-tengahe Rojab lan Romadhon.” (HR. Ahmad)
Hadist meniko
ngengingi latar belakangipun dipun sunnahaken ngathah-ngathahaken siyam wonten
wulan Sya’ban. Tersirat, hadits meniko nedahaken bilih poro sohabat sampun
kulino siyam wonten wulan Rojab kados kebiasaanipun siyam wonten wulan
Romadhon.
Ma’asyirol
muslimin, hafidho kumulloh…
Kaleh,
Rajabiyyah utawi ‘Atiroh
Mragat hayawan wonten wulan Rojab meniko sampun wonten milai zaman
jahiliyyah. Amalan meniko dipun sebat Rojabiyyah utawi ‘Atiroh. Wonten
perbedaan riwayat hadits ngengingi kebiasaan mragat hayawan meniko.
Konsekwensinipun, poro ulomo sami mboten sepakat hukumipun.
Sebagian ulomo
ngaromaken, adedasar dawuhipun Rosul saw:
لَافَرَعَ وَلَاعَتِيْرَةَ 0(رواه البخاري ومسلم)
“Oro oleh ono
Faro’ (ngorbanken mendo kang lagi dilaherne) maneh. Lan ugo ora ono ‘Atiroh
(nyembelih hayawan ono wulan Rojab)”. (HR. Bukhari dan Muslim)
Sebagian malih
ngukumi sunnah mragat hayawan wonten wulan Rojab. Meniko
adedasar sabdonipun Kanjeng Nabi saw:
يَاأيُّهَا النَّاسُ إِنَّ عَلَى كُلِّ أَهْلِ بَيْتٍ فِى كُلِّ عَامٍ
أُضْحِيَّةً وَعَتِيْرَةً، أَتَدْرُوْنَ مَا الْعَتِيْرَةُ؟ هِيَ الَّتِى يُسَمِّيْهَا
النَّاسُ الرَّجَبِيَّةَ (رواه أبو داود).
“He manungso,
temen wes ditetepne kanggo saben keluwargo oni ing saben-saben tahun mbeleh
kurban lan ‘Atiroh. Opo ‘Atiroh iku? Yo iku nyembelih hewan kang disebut
Rojabiyyah”. (HR. Abu Dawud)
Saking kalih pendapat
meniko, saget dipun simpulaken bilih mragat hayawan wonten wulan Rojab kanthi
niat nyedek utawi ngeparek dateng sesembahan jahiliyyah meniko harom tuwin
dipun batalaken islam. Ananging, menawi niat taqorrub dateng Alloh swt soho
niat sedekah kagem keluarga tuwin fakir miskin, meniko dipun parengaken soho
dipun sunnahaken. Langkung prayogi, menawi mampu dipun tindaaken saben-saben
wulan, mboten namung wonten ing wulan Rojab sarasan.
Tigo, bayar
zakat
Sebagian
sohabat Nabi bayar utawi ngedalaken zakatipun wonten ing wulan Rojab.
Malah-malah dipun sebataken sutanggal riwayat, bilih ‘Utsman bin ‘Affan ra
khutbah wonten nginggil mimbaripun Kanjeng Nabi sarono dawuh:
هَذَا شَهْرُ
زَكَاتِكُمْ فَمَنْ كَانَ عَلَيْهِ دَيْنٌ فَلْيَقْضِ دَيْنَهُ حَتَّى تَخْلُصَ
أَمْوَالُكُمْ فَتُؤَدُّوا مِنْهَا الزَّكَاةَ (رواه البيهقي(
“Wulan iki
(Rojab) wulane zakat siro kabeh. Sopo wae duwe utang, becik nglunasi utange.
Hinggo bondo dunyomu resik lan supoyo mbayari zakatmu.” (HR. Baihaqi)
Sejatosipun ngedalaken zakat meniko mboten wonten
kaitan khusus kalian wulan Rojab. Ananging kaitanipun kalian waktu akhiripun
haul. Menawi waktu akhiripun haul meniko Syawwal, Ramadhon, utawi Muharrom,
mongko piyambaikipun wajib ngedalaken zakat wonten ing wulan-wulan kasebat.
Kranten sampun dumawah haul utawi umur setunggal tahunipun.
Sekawan, Umroh
Sebagian sohabat kados Umar bin Khattab ra lan
Abdullah bin Umar ra meniko nindaaken umroh wonten wulan Rojab. Malah-malah,
Umar bin Khattab ra nyunnahken. Ibnu Sirin nyebataken bilih ulama’ salaf
kathah engkang nindaaken umroh wonten ing wulan Rojab meniko.
Prinsip ipun, dipun sunnahaken nyambung antawisipun
haji kalian umroh. Berarti, langkung saenipun kitho umroh wonten ing lintunipun
wulan-wulan haji (Syawwal, Dzulqo’dah, lan Dzulhijjah). Dados, umroh wonten ing
njawinipun wulan-wulan haji meniko langkung utami, termasuk wonten ing wulan
Rojab.
Wonten ing wulan Rojab meniko, mugi-mugi kitho dados
kawulonipun Alloh engkang saget nebihi kemaksiatan, sregep nindaaken amal solih
hinggo pinaringan rodhonipun Alloh. Aamiin
جَعَلَناَ
اللَّهُ وَإيَّاكم مِنَ الفَائِزِين الآمِنِينَ.، وَأدْخَلَنَا وإِيَّاكم فِي
زُمْرَةِ عِبَادِهِ المُؤْمِنِيْنَ : أعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطانِ الرَّجِيمْ،
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمْ: إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ
اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ
وَالْأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ. ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ فَلَا
تَظْلِمُوا فِيهِنَّ أَنْفُسَكُمْ وَقَاتِلُوا الْمُشْرِكِينَ كَافَّةً كَمَا
يُقَاتِلُونَكُمْ كَافَّةً. وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ.
باَرَكَ
اللهُ لِيْ وَلكمْ فِي القُرْآنِ العَظِيْمِ. وَنَفَعَنِيْ وَإِيّاكُمْ بِالآياتِ
والذِّكْرِ الحَكِيْمِ. إنّهُ تَعاَلَى جَوَادٌ كَرِيْمٌ مَلِكٌ بَرٌّ رَؤُوْفٌ
رَحِيْمٌ.
أَلْخُطْبَةُ الثَّانِيَّةُ
أَلْحَمْدُ
لِلَّهِ عَلىَ إِحْسَانِهِ وَالشُّكْرُ لَهُ عَلىَ تَوْفِيْقِهِ وَاِمْتِنَانِهِ.
وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ اِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ. وَأَشْهَدُ
أنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ الدَّاعِي إلىَ رِضْوَانِهِ.
اللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وِعَلَى اَلِهِ وَأَصْحَابِهِ
وَسَلِّمْ تَسْلِيْمًا كِثيْرًا أَمَّا بَعْدُ فَياَ اَيُّهَا النَّاسُ
اِتَّقُوا اللهَ فِيْمَا أَمَرَ وَانْتَهُوْا عَمَّا نَهَى وَاعْلَمُوْا أَنَّ
اللهَ أَمَرَكُمْ بِأَمْرٍ بَدَأَ فِيْهِ بِنَفْسِهِ وَثَـنَى بِمَلآ ئِكَتِهِ
بِقُدْسِهِ. وَقَالَ تَعاَلَى إِنَّ اللهَ وَمَلآئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلىَ
النَّبِى. يآ اَيُّهَا الَّذِيْنَ آمَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا
تَسْلِيْمًا. اللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ، وَعَلَى آلِ سَيِّدِناَ
مُحَمَّدٍ وَعَلَى اَنْبِيآئِكَ وَرُسُلِكَ وَمَلآئِكَةِ الْمُقَرَّبِيْنَ.
وَارْضَ اللَّهُمَّ عَنِ اْلخُلَفَاءِ الرَّاشِدِيْنَ أَبِى بَكْرٍ وَعُمَرَ
وَعُثْمَانَ وَعَلِىٍّ وَعَنْ بَقِيَّةِ الصَّحَابَةِ وَالتَّابِعِيْنَ وَتَابِعِي
التَّابِعِيْنَ لَهُمْ بِاِحْسَانٍ اِلَى يَوْمِ الدِّيْنِ وَارْضَ عَنَّا
مَعَهُمْ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ. اَللهُمَّ اغْفِرْ
لِلْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ
اَلاَحْيآءِ مِنْهُمْ وَاْلاَمْوَاتِ. اللهُمَّ أَعِزِّ اْلإِسْلاَمَ
وَالْمُسْلِمِيْنَ وَأَذِلَّ الشِّرْكَ وَالْمُشْرِكِيْنَ وَانْصُرْ عِبَادَكَ
الْمُوَحِّدِيَّةَ. وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَ الدِّيْنَ وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَ
اْلمُسْلِمِيْنَ وَ دَمِّرْ أَعْدَائَكَ أَعْدَاءَ الدِّيْنِ وَأَعْلِ كَلِمَاتِكَ
إِلَى يَوْمَ الدِّيْنِ. اللهُمَّ ارْفَعْ وَادْفَعْ عَنَّا اْلبَلاَءَ
وَاْلوَبَاءَ وَالْغَلَاءَ وألطَّاعُوْنَ وَقَرَنَ وَالزَّلاَزِلَ وَاْلمِحَنَ
وَسُوْءَ اْلفِتَنِ وَاْلمِحَنِ، مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ، عَنْ بَلَدِنَا
اِنْدُونِيْسِيَّا خَآصَّةً وَسَائِرِ اْلبُلْدَانِ اْلمُسْلِمِيْنَ عآمَّةً. يَا
رَبَّ اْلعَالَمِيْنَ. رَبَّنَا آتِناَ فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ
حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ. رَبَّنَا ظَلَمْنَا اَنْفُسَنَا وَإِنْ لَمْ
تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ اْلخَاسِرِيْنَ.
عِبَادَاللهِ
! إِنَّ اللهَ يَأْمُرُ بِاْلعَدْلِ وَاْلإِحْسَانِ وَإِيْتآءِ ذِي اْلقُرْبىَ
وَيَنْهَى عَنِ اْلفَحْشآءِ وَالْمُنْكَرِ وَاْلبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ
تَذَكَّرُوْنَ. فَاذكُرُوا اللَّهَ الْعَظِيْمَ يَذْكُرْكُمْ. وَاشْكُرُوْهُ عَلَى
نِعَمِهِ يَزِدْكُمْ. وَاسْئَلُوْهُ مِنْ فَضْلِهِ يُؤْتِكُمْ. وَلَذِكْرُ اللهِ
أَكْبَرُ.
0 Response to "AMALIYAH DALAM BULAN ROJAB"
Post a Comment